03-6708811

ד"ר גאנגה לאליק – חוקרת כתות

הד"ר ג'אנגה לאליק (JANJA LALICH , PH.D), מומחית לנושא הכתות
Researcher, Author, Cult Expert, Former Member of a Political Cult
ד"ר לאליק היא אשת מחקר, סופרת ומחנכת. היא מתמחה בנושא הכתות והקבוצות הקיצוניות, ומתמקדת בפרט בקבוצות המאופיינות במערכת קשרים כריזמטית, תנועות פוליטיות וחברתיות, אידיאולוגיה ושליטה חברתית, ובנושאים הקשורים למין ומיניות.
שימשה לאורך השנים כיועצת לאנשי מקצוע בתחום החינוך, בריאות הנפש, ניהול עסקי, תקשורת ומשפט. בין שאר פעולותיה עבדה עם פעילים נוכחיים של קבוצות שנויות במחלוקות, עם פעילי קבוצות שנויות במחלוקת לשעבר [כתות] וכן עם בני משפחותיהם של החברים באותן קבוצות שנויות במחלוקת.
ד"ר לאליק היא "פרופסור משנה" (מעמד אקדמי משני של טרם קבלת תואר פרופסור מלא: Associate Professor) במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת צ'יקו במדינת קליפורניה שבארה"ב (California State University, Chico). לאליק זכתה בשנת 2007 באות למצוינות על הישגיה האקדמיים (was awarded the Professional Achievement Honor.). כמו כן, לאליק היא המייסדת, והעומדת בראשו של מרכז למחקרים בנושא השפעה ושליטה. היא בעלת תואר ראשון ותעודת הוקרה מאוניברסיטת מדיסון, שבויסקונסין. היא בעלת תואר שני בלימודי ההתפתחות האנושית ובעלת דוקטור במערכות ארגוניות ואנושיות מאוניברסיטת פילדינג גראדוייט, השוכנת בסנטה ברברה בקליפורניה.
 ספרה הראשון "שבי הלבבות, שבי המוחות" (Captive Hearts, Captive Minds) משמש כאחד ממקורות הידע המרכזיים לחברי כתות לשעבר ולבני משפחותיהם בניסיון לרדת לעומקן של החוויות שאירעו בכתות ושל השלכותיהן. ספרה האחרון יצא בשנת 2006 תחת הכותרת: "השב את חייך: החלמה מכתות וממערכות יחסים של ניצול [התעללות]" (Take Back Your Life: Recovering from Cults and Abusive Relationships).
לאחר מחקר שערכה לאליק על כת "השער לשמים" (The Heaven's Gate), שביצעה התאבדות קבוצתית בשנת 1997 וכן לאור ניסיון בן למעלה מ-10 שנים במחקרה של כת פוליטית הפעילה בסאן-פרנסיסקו (the San Francisco-based Democratic Workers Party), פרסמה את ספרה
שיצא בשנת 2004, בהוצאת אוניברסיטת קליפורניה " Bounded Choice: True Believers and Charismatic Cults". הספר מציג את תפיסתה של לאליק על "בחירה חסומה" ("Bounded Choice ") בניסיון להסביר את תופעת "קבוצות הכבל העצמי" (“self-sealed” groups) ואת חסידיהן האדוקים.
כמו כן, הייתה לאליק שותפתה לכתיבה של הפסיכולוגית הקלינית, המתמחה אף היא בכתות, ד"ר מרגרט טאלר סינגר (Dr. Margaret Thaler Singer ) בכתיבת שני הספרים הבאים: "תרפיות 'משוגעות': מהן, והאם הן עובדות? (שנת 1996) “Crazy” Therapies: What Are They? Do They Work?), וספר נוסף בשנת 1995:"Cults in Our Midst: The Hidden Menace in Our Everyday Lives".  
היא גם שימשה כעורכת של המאמר: "נשים תחת השפעה: מחקר אודות חייהן של נשים בקבוצות טוטאליות", שיצא לאור בהוצאת "כתב העת למחקרי כתות" בשנת 1997 (Women Under the Influence: A Study of Women’s Lives in Totalist Groups (a special issue of the Cultic Studies Journal, 1997). ).
לאליק משמשת כחברה במועצה המייעצת של ה"איגוד הבינלאומי למחקרי הכתות" (ICASAInternational Cultic Studies Association,), וכן כעורכת של אחד מכתבי העת של ICASAthe Cultic Studies Review.
*ניתן לקבל מידע על כל המאמרים שכתבה לאליק , וכן על פרטי ההתקשרות עימה, בקישור הבא:
מקור מרכזי, למידע אודות לאליק, מאמריה, חיבוריה המחקריים ודרכי ההתקשרות עימה:

למחקרים נוספים

חוקרי דתות בעולם

הפסיכולוגית וחוקרת הכתות, פרופ' מרגרט טהאלר סינגר

חוקרי דתות בעולם

ד"ר גאנגה לאליק – חוקרת כתות

מחקרים

מיינד קונטרול?!

המרכז הישראלי לנפגעי כתות (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
טל:03-6708811 פקס: 03-6708822
דוא"ל: [email protected]

לכל שאלה ועזרה תפנו אלינו בכל שעה