עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן



ידיעה שפורסמה בשלישי למרץ 2008 בלוס אנג'לס טיימס:
מספר גדל והולך של מבקרי סיינטולוגיה ושל חברים לשעבר בכת, שחשים שנגרמה להם עוגמת נפש, עושים שימוש באינטרנט כדי לתקוף את כת הסיינטולוגיה ולזעזע את התדמית הציבורית היציבה שהיא מנסה להציג. גורם עכשווי בולט במיוחד במחאה האינטרנטית של חברי הסיינטולוגיה לשעבר, הוא האתר www.ExScientologyKids.com, שהוקם לאחרונה בידי שלוש נשים צעירות, שגדלו כפעילות בכת הסיינטולוגיה, והחליטו לצאת לגלוי כנגד הכת ומשנתה.
האתר של השלוש מציג את המוטו הבא: "we were born, we grew up, we escaped" (נולדנו, גדלנו, ברחנו). מעל גבי האתר, מאשימות שלוש הנשים את הסיינטולוגיה בהתעללות פיזית, שלילת חינוך הולם ממספר ילדים ויצירת ניכור בין חברי הכת לבין משפחותיהם.
בין שלוש הנשים, מקימות האתר ישנם שתי דמויות מפתיעות: האחת, היא ג'נה מיסקוויג' היל, אחייניתו של דוד מיסקוויג' (מנהיג כת הסיינטולוגיה הנוכחי). השנייה היא קנדרה וייסמן, בתו של ברוס וייסמן, נשיא ארגון החזית הסיינטולוגי "Citizens Commission on Human Rights" ( אזרחים למען זכויות אדם), אשר מתנגד לטכניקות הפעולה של הרפואה הפסיכיאטרית.
ביקורת ערה נוספת כנגד כת הסיינטולוגיה הופיעה בבלוג אינטרנט פופולרי בשם "BoingBoing". הבלוג הציג את הכותרת "רון. ל האברד ייסד את הסיינטולוגיה כחלק מגניבה ספרותית" ("L. Ron Hubbard Plagiarized Scientology"), במסגרת מאמר שהופיע בדפי הבלוג. במאמר זה, מופיע קישור לתמונותיו של ספר גרמני מתורגם משנת 1934, בשם " Scientologie" (סיינטולוגיה). מבקרי הסיינטולוגיה טוענים כי הספר מכיל נושאים הזהים למשנה הסיינטולוגית, שחיבר האברד בשנת 1952.
הפעילות הביקורתית רחבת ההיקף כנגד הסיינטולוגיה, שמתעצמת בייחוד בדפי האינטרנט, מצטרפת לפעולתו של ארגון "אנונימוס", שפרסם ידיעות שונות בגנות הסיינטולוגיה.
המשותף לכל הגורמים האנטי סיינטולוגיים, הוא הניסיון לזעזע את התדמית ההגונה המזויפת, שהכת מנסה למסור לציבור. כפי שניתן להיווכח, פעילותו של ארגון "אנונימוס", המריצה פעילי סיינטולוגיה נוספים לצאת כנגד הכת בה היו חברים. הסיינטולוגיה שנהגה בעבר לרדוף פיזית ומשפטית את מבקריה, מתקשה לעשות זאת בעידן האינטרנט ולמול תפוצת המידע הוירטואלית. אחייניתו של מיסקוויג, ציינה בריאיון כי "אנשים פחדו באופן בלתי רציונאלי לדבר בגלוי על כת הסיינטולוגיה...ואיש אינו צריך לחשוש לדבר על כנסייה". וייסמן (בתו של נשיא ארגון חזית סיינטולוגי) ציינה כי פעילותו של ארגון "אנונימוס" דרבנה אותה לחשוף את זהותה והדגישה כי "האינטרנט מקשיב. אם משהו יקרה לי, כל האנשים האלו ידעו על כך".    
עורך הדין סקוט פילוטיק, פרסם לאחרונה בבלוג האינטרנט שלו, ידיעה לפיה הסיינטולוגיה פעלה לביטול מכירות פומביות שנערכו באתר האינטרנט  EBay': של מכשירי האי-מטר (E-meters)( זהו המכשיר שמשמש את הסיינטולוגיה, לטענתה, לייעוץ רוחני). פילוטיק הדגיש כי מנהלי EBay אמנם אפשרו בעבר ליצרנים לבטל מכירה של מוצרים שהיה בהם זיוף או פגיעה בזכויות היוצרים, אך מכשירי האי מטר הנמכרים הם מקוריים. פילוטיק טוען עוד, כי כת הסיינטולוגיה מעלה ביודעין טענות כוזבות בגין הפרת זכויות על נכסים אינטלקטואליים [כלומר: הוא טוען הזכויות להן טוענת הכת אינן קיימות]. את הבלוג פקדו כ-45,000 גולשים וירטואליים.
כת הסיינטולוגיה מוצאת עצמה כיום במגננה. הכת הציגה את ארגון "אנונימוס, כקבוצה "סייבר [אינטרנטי] טרוריסטית", וטענה כי יעדי פעולתו של "אנונימוס" דומים לאלה של ארגון אל-קעידה, המנסה להפיץ שנאה כנגד אמריקה וקורא להשמדת ארה"ב. קרין פאו (Karin Pouw), דוברת מטעם הסיינטולוגיה, האשימה את ארגון אנונימוס, בזה ש "אנשיו מהווים איום חמור על חייהם של חברי הסיינטולוגיה". בפעם אחרת, טענה פאו כי מדובר בשנאה ובדעות קדומות כלפי קבוצה "דתית" [הסיינטולוגיה].
לאחרונה הופיע איום חמור על כת הסיינטולוגיה, בסרטון וידיאו שהועלה לאתר "you-tube", ובו איום להטמנת פצצה במרכז הסיינטולוגיה בדרום קליפורניה.     

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים