עברית  |  English  |  
ארכיון-לקריאת ניוזלטרים  |  הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן




סטיבן חסן - פרק א'.
   
פרק א':" יש לנו בעיה! " [אודות בעיית הכתות הניצבת לפתחנו]:
 
נדמה כי לעיתים קרובות מדי, כתות הרסניות פועלות באין מפריע, וכאשר הן מתגלות על ידינו אנו נוכחים, כי כבר איחרנו את המועד.
ב-26 למרץ של שנת 1997 נתגלו באחוזה מפוארת בסן-דייגו שבקליפורניה גופותיהם של 39 נשים וגברים, אשר היו לבושים באופן זהה וכוסו כולם בתכריכים סגולים. כעבור כמה שבועות נתברר כי הגופות שנמצאו היו שייכות לחברי כת "השער לגן עדן" (Heaven's Gate cult) שבחרו לאבד עצמם לדעת במסגרת פעולת התאבדות קבוצתית. מארשל אפלוייט (Marshall Applewhite), מנהיג הכת בן ה-36 נטע בחברי הכת את האמונה כי "יציאה רצונית מהמימד הגופני" תסמן את כניסתם למימד רוחני והתפתחותי נעלה יותר, כאשר חייזר הדבוק לכוכב השביט הלה-בופ (Hale-bopp) יאסוף את חברי הכת המתאבדים ויקח אותם עימו ל"ממלכת האלוהים".
 
פעולת ההתאבדות הטרגית שביצעה כת "השער לגן עדן" היא ההתאבדות ההמונית הגדולה ביותר שבוצעה על אדמת ארה"ב. אירוע זה עורר תימהון במרביתינו והשאלות : "כיצד יכול דבר כזה להתרחש?" ו"מדוע שמישהו יבצע פעולה מעין זו?"- נותרו בלא מענה ראוי.
 
   בחינה של אמונות הכת הנ"ל היא חיונית ללא ספק, אך הבנה מלאה של ההתאבדויות שבוצעו, לא תושג עד שלא נבחן את דפוס ההתנהגות של הקבוצה לעומק. כיווני המחשבה הפילוסופיים של כתות הרסניות הם מגוונים, אך שיטות הפעולה שלהן זהות כמעט לגמרי. ניתוח אופן התנהלותן של כתות, ככת ה"שער לגן עדן", יעניק לנו את האפשרות להתוודע לאופן בו מגוייסים יחידים באגרסיביות ובעורמה לזרועות הכת, עוברים שטיפת מוח ומאמצים בתוך כך מערכת אמונות חדשות, ולבסוף משועבדים באופן תלותי למנהיג הכת ולמרות הקבוצה אליה הם משתייכים- באמצעות השימוש ב"שבי מחשבתי" (Mind Control).
 
 סיפורה של גייל מיידר (Gail Maeder):
בני הזוג אליס ורוברט מיידר לא זיהו את בתם, בפעם הראשונה בה צפו בסרטון הפרידה של כת "השער לגן", ששודר כיומיים לאחר ההתאבדות ההמונית שביצעו חברי הכת. גייל מיידר, בתם בת ה-27 של הזוג מיידר, הופיעה קצוצת שיער כשאר חברי הכת ושקי העייפות מתחת לעיניה הריקות הסבו לה מראה מבוגר מכפי גילה. גייל ניתקה כמעט כל קשר עם משפחתה בשנת 1994, לאחר שזמן קצר לאחר סיומו של קשר זוגי- היא גוייסה לכת "השער לגן עדן".
 
   שלא כמו משפחות רבות אחרות, הוריה של גיל גייל הבינו במהרה כי בתם חברה בכת והחלו לחקר אודות שיטות הפעולה והשבי המחשבתי של כתות. הם גילו שכתות מרבות לפתות אנשים בתקופות מעבר ושינויי בחייהם, תוך שהן מנצלות את פגיעותם של האנשים כדי להשפיע עליהם באופן מניפולטיבי. במקרה הנדון של כת "שערי גן עדן"- מנהיג הכת התיימר להעניק חופש בחירה לחברי הכת, אך בפועל הפעילים היו נתונים לשליטה בידי כללים קפדניים שכונן אפלוויט. אפלוויט ביסס את שיקול הדת שלו, כקו המנחה הבלעדי כמעט, לפעולות של חברי הכת.
רבים מחברי הכת של אפלוויט, החזיקו טרם הצטרפותם לכת במקורות פרנסה יציבים, בתחומים כמשפטנות, מחשבים, רפואה ותקשורת. חשוב לזכור, כי למרות שגורמים מצביים ונפשיים עשויים לגרום לאדם להיות פגיע יותר למגייסי הכתות, כל אדם שאינו מודע לטכניקות הפעולה של השבי המחשבתי- עלול להיהפך למטרה פוטנציאלית עבור כת הרסנית.    
 
 מהי כת הרסנית?
קיומן של כתות הרסניות מסוגים שונים, מקשה על בני משפחה ומקורבים לדעת לבטח, האם יקיריהם הסתבכו בצרה או לא. כתות רבות כיום, מחייבות את חבריהן ללבוש חליפות עסקים, כך שפעילי הכת נטמעים בחברה הסובבת. לטענת סטיבן חאסן: "לא כל חברי הכתות דומים זה לזה, אך מצאתי כי כתות הרסניות עושות בשימוש בתבניות התנהגות ספציפיות, אשר מייחדות אותם מקבוצות אחרות". אם נלמד לזהות את תבניות ההתנהגות הנ"ל, נוכל להחליט באופן שקול יותר האם יקירנו נפלו לזרועותיה של כת.
 
קבוצה אינה מוגדרת כ"כת" רק בשל היות תפיסותיה ופעולותיה חורגות מהמסורת המקובלת. עם זאת, מה שמייחד כתות הרסניות הוא העובדה שהן עושות שימוש בטכניקות הונאה ושבי מחשבתי, כדי לערער את הרצון החופשי של האדם ולעשותו תלותי במנהיג הקבוצה [הכת].
 
הנהגה אוטוריטארית ( כפיפות לסמכות דיקטטורית):
כת הרסנית, היא למעשה קבוצה אוטוריטארית- אשר מונהגת ע"י יחיד או קבוצת אנשים, שבידם נתונה שליטה כמעט מוחלטת בחברי הקבוצה. מנהיגי הכת הכריזמטיים מציגים עצמם, לרוב, כמי שהקדושה שוכנת בקירבם וכוחות עליונים הינם מנת חלקם, בכדי לבסס את השפעתם על הפעילים בכת. דתות לגיטימיות שונות מתאפיינות בדמויות בעלות כוח והשפעה שמעודדים דבקות ומסירות לדרך בקרב אנשים. אם כן, קיומו של מנהיג בעל עוצמה אינו דבר שלילי לכשעצמו, אך הוא טומן בחובו פוטנציאל רב לניצול.
 
לפיכך קבוצה נעשית הרסנית, כשמנהיגה עושה שימוש פעיל בעוצמתו כדי להונות חברים בקבוצה, ולגזול מהם את התפיסה האוטונומית ואת הרצון החופשי. אפלוויט, מנהיג כת "השער לגן עדן", לדוגמה: טען בפני חסידיו כי יישות של חוצן מדברת דרכו, ובאמצעות מסר זה הוא הצדיק שליטה אבסולוטית על חייהם. באותה מידה, מנהיגים של אינספור קבוצות ובהם כת עדי יהווה, טוענים בפני מאמיניהם, כי זהו רצון האל כי הפעילים ילכו בעקבותיהם [המנהיגים]. 
 
הונאה:   
כתות הרסניות עושות שימוש בהונאה כדי לגייס חברים חדשים לשורותיהן. המגייסים עשויים להציג עצמם בשמם של אחד מ"ארגוני החזית" של הכת, כחבורת פעילים בעלי מודעות חברתית-ארשת תמימה זאת מסמאת את עיני המגוייס המיועד, ולעיתים משהוא מביט נכוחה באמונות של הקבוצה הוא כבר נמצא עמוק בפנים. המגייסים יפנו אל המגוייס הפוטנציאלי בדברים כנים לכאורה, אך למעשה הם פועלים בעורמה, תוך יישום אותן הטכניקות של שבי מחשבתי, שבאמצעותם גוייסו הם, קודם לכן.
 
שבי מחשבתי הרסני:
על מנת להבטיח את התלותיות והצייתנות של הפעילים- כתות הרסניות משתמשות בטכניקות שבי מחשבתי מסוגים שונים. "שבי מחשבתי"-זוהי שיטת השפעה שנועדה לערער את הזהות האותנטית של האדם ולהמיר אותה בזהות חדשה. הכנסת אנשים לסביבה חברתית לוחצת ובעלת שליטה הדוקה, משמשת את הכתות ההרסניות, בכדי להשיג שליטה על ההתנהגות, המחשבות, הרגשות והנגישות למידע של חברי הכתות-כך הם משתלטים על מחשבתם לחלוטין.
  
ישנם 4 סוגים מרכזיים של כתות: כתות דתיות, כתות פוליטיות, כתות תרפוטיות רחבות היקף וכתות מסחריות. כעת נפרט את ארבעת סוגי הכתות:
כתות דתיות או רוחניות: אלו הן קבוצות שקיומן מבוסס על עקרון דתי מחייב או מנהגים רוחניים. בכתות שונות בעלות זיקה לתנ"ך (יהודיות, נוצריות, מוסלמיות) , המנהיגים- מציגים עצמם כ"משיח" או כנביא ולעיתים ישנה עילית שמהווה את הזרוע המנהלת של הכת, שטוענת כי היא יודעת את המשמעות האמיתית של כתבי הקודש. בכתות אחרות שהינן בעלות זיקה לדתות מזרחיות (הינדואיסטיות, בודהיסטיות, סיקיות ואחרות), המנהיגים- מציגים עצמם כ"מוארים": כנציגי האל עלי אדמות, כגורואים, כמאסטרים או כגלגול נשמתם של מאסטרים "מוארים" מהעבר. דוגמה טובה לכך היא כת שייסד פרידריק לנץ בראשית שנות ה-80. הייתה זו כת מחשבים "בודהיסטית", עם משנה פילוסופית העוסקת בכסף, מעמד, תהילה ותאבת בצע-כל אלו מהווים ניגוד גמור לאמונות הבודהיסטיות. לנץ כינה עצמו אטמנאדה (Atamanada) ובהמשך שינה את כינויו ל"זן מאסטר ראמה", כל העת טען לנץ כי הוא מאסטר "מואר" במשך כמה גלגולי חיים.  
ישנם מנהיגי כתות, הטוענים כי ביכולתם לשמש כצוהר ליישויות בעלות עוצמה מעולמות אחרים, כך טענה עקרת בית אחת, כי היא מקושרת לרוח בת 35,000 שנים מהיבשת אטלנטיס.
למרות שמנהיגי כתות רבים טוענים כי קבוצתן בעלת מהות "רוחנית", ניתן להיווכח באופים האמיתי תוך בחינת הדגש שהם שמים על העולם החומרי: אורח חייהם הראוותני, נכסים בשווי מיליוני דולרים המצויים בבעלותם, תאגידים עסקיים עצומים וכו'.
 
כתות פוליטיות: הכוונה לקבוצות שניתן לזהותן כקבוצות בעלות שלטון דיקטטורי: נהוג בהן משטר דיכוי אכזרי שמבצע מאסרים או הוצאות להורג של המבקרים או מטילי הספק בתוקפו. הקבוצה שולטת בתקשורת, מונעת את קיומם של חופש ההתאגדות והבחירות החופשיות והיא נעדרת את מנגנוני האיזון והבלימה הנדרשים למניעת ניצול הכוח. השלטון הסובייטי שנהג לפני נפילת הגוש הקומוניסטי הוא דוגמה טובה לכך. כתות פוליטיות אחרות הן ארגוני טרור- המעודדים הרג אזרחים חפי מפשע בכדי לקדם את מטרותיהם. מחבלים מתאבדים הם פעמים רבות חברים בכתות פוליטיות קיצוניות, שמוכנותם להקריב את חייהם כדי להביא להרג אחרים היא תולדה של שבי מחשבתי הרסני.
מספר כתות פוליטיות הפועלות כיום בארה"ב, מאופיינות במספר חברים מצומצם, בהפעלת אינספור ארגוני חזית, מתפארות לשווא בהיותן פעילות למען צדק חברתי וזכויות אזרח, ולעיתים מנהיגיהן מציגים עצמם כמהפכנים.
 
כתות תרפויטיות\קבוצות מודעות עצמית בהיקף נרחב: אנשי תרפייה הפועלים בניגוד לכללי האתיקה, עשויים להיות מנהיגי כתות, כשפעולתם אינה מכוונת לחיזוק יכולת התיפקוד והעצמאות של מטופלים, אלא הם פועלים ליצירת תלות של מטופליהם בהם. תרפיסטים אלו, החורגים מגבולות האתיקה- פעמים רבות מנצלים את לקוחותיהם, מבודדים אותם מחבריהם וממשפחתם, מביאים אותם לריקון חשבון הבנק שלהם, ולעיתים אף מנצלים מינית את לקוחותיהם. כתות תרפויטיות עשויות להופיע כקבוצת מטופלים בראשה עומד תרפיסט אחד או מספר תרפיסטים, כאשר מלבד עריכת סדנאות ומפגשי תרפיה לעיתים רוכשת הכת שטח, בו מקיימים חברי הכת חיים משותפים.
התרפיסטים עשויים לכפות את מערכת הערכים שלהם, באופן בלתי אתי על המגוייסים הפוטנציאליים. ייתכן כי מטופלים בעלי פגיעות רגשית גדולה יותר, יפותו להאמין ע"י התרפיסטים כי הם (הלקוחות) חוו התעללות מינית בילדותם, ובכך התרחש זעזוע של התא המשפחתי שלהם בעבר.
 
   מנהיגי הכתות, המציגים עצמם כ"תרפיסטים" פעמים רבות חסרים השכלה אקדמית בתחום הפסיכולוגיה או הייעוץ. אותם "תרפיסטים" שהינם חסרי ידע מקצועי וניסיון קליני, מעוניינים פשוט ל"הדביק" לאותו אדם כמו גם לרבים אחרים כמותו תווית של מישהו "שעבר התעללות", גם אם נסיבות חייו שונות לגמרי. מנהיגי הכתות ("התרפיסטים" לכאורה) מקיימים מפגשי מודעות והדרכה בדמות סדנאות וסמינרים, הנערכים באולמות מפגש בבתי מלון. בעבור הסדנאות הללו נדרשים המשתתפים לשלם מאות ואף אלפי דולרים, בכדי ליטול חלק במפגשים, בהם לטענת מנהיגי הכתות, ניתן להשיג "תובנות" פסיכולוגיות ו"הארה עצמית" (Enlightenment).
באותם מפגשים נוקטים מדריכי הסמינרים [פעילי כתות] בטכניקות שבי מחשבתי בסיסיות, בכדי ליצור "חווית שיא" עבור המשתתפים.
מספר לקוחות מסויים יפותה לחתום תמורת עלות כספית גבוהה, על הרשמה לקורסים "מתקדמים" שמציעה הקבוצה [הכת]: בקורסי ההמשך הלקוחות ישאבו למעמקי עולמה של הכת. ברגע שאותם לקוחות נעשו חברים מסורים בקבוצה, הם נדרשים לפעול בכדי לגייס את חבריהם, קרובי משפחתם, שותפיהם לעבודה ואחרים-או לנתק עם מקורבים אלו כל מגע אם ימתחו ביקורת על מעורבות אותם לקוחות, בקבוצה בה הם נמצאים.
 
   קבוצות מודעות אלו, גרמו לחברים בהן אינספור התמוטטויות עצבים, פירוק חיי הנישואים, כישלונות עסקיים, ובין השאר קיים מידע מתועד על מקרי התאבדויות ומקרי מוות כתוצאה מתאונות חפוזות, שבוצעו ביוזמת ידה המכוונת של הקבוצה. מנהלי הקבוצות הללו הינם לרוב בעלי עבר מפוקפק. לפיכך, חשוב שיעמוד לנגד עינינו הכלל המנחה הבא: אם מפעילים עלינו לחץ ודוחקים בנו להצטרף לסמינר הנערך בסופשבוע, תמורת כמה אלפי דולרים-יש לבקש מהאדם שהציע לנו ליטול חלק באירוע, לתאר עבורנו בהרחבה ותוך שימת דגש לפרטים מה הולך להיות תוכנו של האירוע. אם תגובתו של המזמין לאירוע היא בלשון הבאה: "אינני יכול לספר לך", "איני רוצה להרוס עבורך את החוויה"- אז העצה הטובה ביותר היא לסרב בתוקף ולומר "לא, תודה רבה!".
 
 כתות מסחריות: כתות אלו מנצלות את קיומה של הפנטזיה האנושית להשגת עושר ועוצמה, בכדי לפתות אנשים ולהופכם לעבדים מסורים וצייתנים. קבוצות רבות מסוג זה מאופיינות במבנה פירמידיאלי- מדובר באירגוני "שיווק רב שלבי", שחבריהן מגייסים בעורמה אנשים, ואותם מגוייסים פועלים בעצמם לגיוס חברים חדשים. באופן זה כל חבר פועל בכדי לקבל אחוזים מהכנסותיהם של החברים החדשים שהצטרפו. הקבוצות הללו טוענות כי בכוחן לשפר את ההערכה העצמית של חבריהן, אך מצבם הנפשי של החברים בקבוצה עשוי להתדרדר ככל שמתארכת חברותם בארגון, כך לפי עדותם של מספר חברים לשעבר בכתות מסוג זה.
 
   בכירים באותן כתות מפעילים לחצים אינטנסיביים על חברי הכתות, בכדי לשכנעם לרכוש קלטות שמע וסרטונים בעלי תכנים מעוררי מוטיבציה, וכן נוקטים במאמצים כדי לשכנעם ליטול חלק ב"כינוסי המרצה" ("Pep Rallies") [כינוסים בהם יש התמקדות בטיפוח מוטיבציה ונאמנות לכת בקרב חברי הקבוצה"], תוך הבטחה כי נוכחות באותם מפגשים תביא לשיפור בהישגים האישיים של החברים בכתות. 
 
גופים עסקיים ידועים המורשים על פי חוק שוכרים לעיתים, בלא ידיעתם, "יועצים" בכדי שאלו ידריכו את עובדיהם. השלכה אפשרית יכולה להיות חדירה של קבוצה כיתתית לאותה חברה עיסקית. כך יחל תהליך, שבו פעילי הכת המצויים בחברה יפעילו לחצים על עובדים בחברה [שאינם חברים בכת] להצטרף לסדנאות של הכת. אם יסרבו אותם עובדים להצטרף לפעילות של הכת הם עלולים להסתכן בפיטורים, הורדה בדרגה, או הדחה מתפקידם בחברה. בשיטת פעולה זו בוצעה השתלטות על מספר חברות עיסקיות ובהן חברות מחשבים, ורובן בסופו של דבר הגיעו לפשיטת רגל.   
 
חשוב להדגיש כי אנשים רבים ברחבי העולם חשים ייאוש ולחץ מנסיבות חייהם, ולא פעם מחפשים שינוי וכיוון חדש, אותו הם מתקשים למצוא במוסדות הפוליטיים, החברתיים והדתיים הקיימים. הם צמאים למשהו חדש שיפיח בהם תקווה. מנהיגי כתות כריזמטיים בעלי שיגעון גדלות, תאבת בצע וצימאון לכוח-פועלים באופן נלהב כדי לנצל את הנסיבות האישיות של אנשים שונים, באמצעות גיוס ושטיפת מוח של אותם אינדיבידואלים, הם משעבדים אותם למעיין עבדות נפשית.  
 
   אינספור פניות ובקשות לסיוע שנתקבלו ע"י סטיבן חאסן [בעל תואר שני בייעוץ פסיכולוגי], מעידות על כך כי כולנו חשופים להשפעה של כתות, ומגוון אינטראקציות וקשרים יומיומיים שאנו מקיימים עשויים להוביל אותנו למעורבות בכת. דמויות משמעויות רבות בחיינו: החל מקורבי משפחתנו, בני זוגנו, שותפינו לעובדה וכלה באנשי מקצוע עימם אנו באים במגע: עובדים סוציאליים , פסיכולוגים, פסיכיאטריים, אנשי אכיפת חוק, משפטנים ורבים אחרים-כל אלו יכולים להיות משועבדים לכתות. אך מודעות לסכנת הכתות האורבת לנו חדשות לבקרים, אינה מספקת. היות שאנשים רבים, חרף העובדה שנודע להם על מעורבות מקורביהם בכתות יפקפקו ביכולתם או יטעו להאמין כי אין בכוחם לסייע לחבריהם להיחלץ, ואף יחששו לפעול בכדי לסייע ליקיריהם הנתונים במצוקה. על כן חשוב להכיר את המכשולים ואוזלת היד שאנו עשויים לחוש בעת שיקירינו משועבדים לכת הרסנית. חשוב להכיר בכך שכל עוד יקירנו עודם בחיים יש לעשות ככל שביכולתנו כדי לחלצם, לפני שיהיה מאוחר מדי.   
                      
מאפיינים שכיחים של סביבה חברתית בה מתקיים שבי מחשבתי:
 ישנם 3 מרכיבים מרכזיים:
א.      מניפולציה.
ב.      ניצול כוח לרעה.
ג.        יצירה של זהות כיתתית. 
                                   
המניפולציה-ניתן לאפיין אותה לפי הקריטריונים הבאים:
1. בלעדיות/בידוד
2. מניפולציה, הונאה, תלות ובידוד.
3. כל הקבוצות הרוחניות האחרות הן מנוונות ובלתי רוחניות.
4. דרישה לקיום יחסי מדריך וחניך פנים מול פנים.
5. התנקות מכל החברים שהיו בקשר עם האינדיבידואל בעבר.   
6. מבלה יותר ויותר בשהייה עם ה"קבוצה".
7. מפגשים סודיים ופגישות חשאיות.
8. מעבר ממקום מגורים מקורי למקום מגורים חדש, המשמש כמפקדה של הקבוצה.
9. החבר בכת מסרב להגיב למכתבים ולשיחות טלפון.
10. בני משפחתו של חבר הכת אינם יודעים על מקום הימצאו של יקירם.
 
ניצול כוח לרעה:
  1. סחיטה פסיכולוגית.
  2. נבואות בעלות תוכן מאיים.
  3. דרישה להעניק סכומי כסף גדולים לקבוצה.
  4. הקבוצה תגזול סכום כסף רב ככל שיעלה בידה.
  5. הגורו של חברי הקבוצה [מנהיג הכת] מעוניין להעביר לרשותו את הנכסים והחסכונות המשפחתיים של הפעילים בכת.
  6. מנהיג הכת עשוי להיות מעוניין לקיים יחסי מין עם החבר/ה בכת.
 
 
יצירת זהות כיתתית:
  1. מקורביהם של פעילי הכת לא מזהים את הפיקחות, החום והמעלות המייחדות את יקירם החבר בכת.
  2. יש שליטה בהתנהגות, במחשבות וברגשות של החבר בכת.
  3. חבר הכת מתנהג כ"שחקן"/ הוא נוטה להאמין כי ה"תפקיד" שהוא ממלא הוא המציאות.
 
חשוב לדעת: אם אחד או יותר מהמאפיינים הבאים נשמע לכם מוכר, ישנה סבירות גבוהה כי הקבוצה שהטלתם ספק במהותה, היא למעשה כת הרסנית.
 
רבים נתקפים בתימהון ובייאוש, כאשר הם נוכחים לראשונה כי יקירם חבר בכת. לפיכך, חשוב לרדת לעומקה של "גישת ההתערבות האסטרטגית" (Strategic Interaction Approach) [זו הגישה החדשנית להתמודדות עם הסיטואציה של מעורבות יקירנו בכת, שמציע סטיבן חאסן]. באמצעות גישה זו ניתן להמיר את תחושת הייאוש שנתקפנו בה למול מצוקת יקירנו, ברגשות ביטחון ותקווה בנוגע לעתידו של החבר בכת.  
 
היבטים מרכזיים של גישת ה-"Strategic Interaction Approach" (SIA):
 
 אהבת אמת היא חזקה יותר מאהבה מותנית:
 *העובדה שאתם בעלי נכונות לעזור והינכם מחפשים ייעוץ מקצועי-מראה לי כי יש סיבה לקוות לטוב.
*אני אוהב אותו.
 
עבודת הכנה: לימוד כיצד לחשוב ולפעול באופן אסטרטגי:
*ככל שתלמדו מוקדם יותר, על טכניקות שבי מחשבתי הרסניות, כתות, תקשורת מכוונת מטרה ועל תרפיית "ההתערבות האסטרטגית" (Strategic Interaction Therapy)-כך תוכלו מהר יותר להוביל לשינויי בחייו של יקירכם [שנפל לזרועות הכת].
* לימוד אודות כתות ושבי מחשבתי וקבלת ייעוץ מקצועי ראוי.
* להגיע להבנה מלאה אודות המשמעויות של המושגים הרלוונטים לעולם תוכן זה.
 
תקשורת מכוונת מטרה:
*בניית מערכת יחסים מבינה ואוהבת, המושתתת על אמון.
*צעד אחר צעד- זו הדרך.
 
גילוי תושייה רבה:
* גמישות ועבודת צוות.
* ליצור קשר אישי עם בני משפחתו של חבר הכת [הנמצא במצוקה] ולטפח בהם נכונות לגלות מעורבות.
*ישנם דרכים רבות לחידוש קשרים, אשר נדמו כקשרים חסרי תקווה; כל מקרה הוא ייחודי בפני עצמו, ועל כן עולה הצורך להפעיל אסטרטגיה מותאמת אישית לכל מקרה לגופו. 
 
המשימה של סיוע לאדם, בעזיבתה של כת הרסנית-מתבצעת בצורה יעילה יותר כאשר חברים תומכים ובני משפחה, מאחדים כוחות בכדי לעבוד כצוות, ופועלים כדי להכין עצמם למשימה תוך גיבוש אסטרטגיית פעולה אפשרית. אסטרטגיה ראויה תתבסס על אהבה, כבוד, גילוי תושייה רבה ובייחוד על הבנה ברורה של המושג: שבי מחשבתי הרסני.
 
   על מנת לעמוד על הנסיבות האישיות הרלוונטיות המייחדות את יקירנו, וכן לעמוד על המשאבים השונים שיש בידינו [הורים, חברים תומכים וכד'] בכדי לנקוט פעולה לטובתו-יש לנהל רישום מסודר בו נציין פרטים אישיים על זהות האדם, ננסה לאפיין את הפרופיל הנפשי שלו, נדגיש נקודות משמעותיות לגבי יחסיו עם בני משפחתו, תחביבים שונים שלו וכו'. ניהול רישום פרטני ומסודר של ההיבטים הנ"ל יאפשר בידינו לזהות כיווני פעולה שונים בהם יש לנו הזדמנות לפעול ובכך להביא לשינויי חיובי בחייו של יקירנו, החבר בכת.

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות (חל"צ)'
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
טל:  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל -
sos.katot@barak.net.il
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים