עברית  |  English  |  
הצטרפו אלינו לפייסבוק  |  לקבלת תמיכה: 03-6708811  |  
קבל ספר במתנה !


לחץ כאן



ראיון של פרופ' בית הלחמי, רשת ב', אצל אריה גולן, בתאריך: 23/08/12
 


אריה גולן: אז מה זה סיינטולוגיה?
בית הלחמי: "ארגון שמטרתו עשיית רווחים. כפי שמעיד המרכז המפואר הזה, הוא באמת מגלגל סכומי כסף אדירים.
מה שנכון שהוא מוציא מאנשים כסף בטענות שווא. אבל הוא לא היחידי שעושה את זה.
הוא מבטיח לך שיעלה את ה- IQ שלך בחמישים נקודות
הוא גם מבטיח שאם תעבור את הקורסים שלהם, תהיה מחוסן נגד הצטננות.
לתפוס אותם באמירת אמת, זה מאד קשה. זה בקיצור נמרץ.
ולכן כדאי להתייחס בחשדנות ובספקנות לכל הסיפורים ולא להאמין לאף מילה.
הם פעילים בארץ כבר יותר מ- 30 שנה. והם עברו כל מיני גלגלוים.
ושוב, המטרה היא עשיית כסף, ולשם כך הם מתחפשים לכל מיני דברים. למשל הם טוענים בפירוש שהם דת בכל רחבי העולם, ושהם כנסייה. ואפילו, חוץ מאשר מישראל, אולי גם בישראל, הסמל שלהם הוא גם צלב.
יש להם רעיונות מאד מעניינים לגבי פסיכיאטריה. לא ברור להם מה היא, כשהם אומרים פסיכיאטריה, הם מתכוונים לכל צורות הטיפול הפסיכולוגי.
והם טוענים שהשואה נגרמה על ידי הפסיכיאטריה. הנאצים בגרמניה היו קורבנות הפסיכיאטריה. כך בפירוש הם אומרים.
הם פרסמו ספרים אפשר לראות זאת באתרים שלהם. הם מצאו תירוץ מקורי להגן על הנאצים, מכיוון שלדעתם הנאצים הם היו רק קורבנות של הפסיכיאטריה.
רוב האנשים שמגיעים ודאי שהם לא קראו. אנשים לא ישבו ויעשו את מה שאני עשיתי וחוקרים אחרים עשו, לשבת ולקרוא אלפי עמודים של חומר.
לגבי העניין של השואה, אני יכול לספר לך שמוטי מורל, אחד מדוברי הסיינטולוגיה בישראל, והוא יועץ פוליטי מאד מבוקש ומא מצליח בישראל, אמר בראיון לידיעות אחרונות לפני 6 שנים, הוא בדיוק סיפר את הסיפור על השואה. כך שאם אתה קורא עיתונים ושם לב הדברים ידועים.
כשאנשים מגיעים לסיינטולוגיה למרכז כזה ומתחילים לספר להם סיפורים על קורסים לפיתוח התקשורת והדרכת הורים וכל הדברים האלה כאשר המטרה היא כסף משום שאתה לא תקבל שום דבר ללא תשלום.. הרבה כסף.
אנשים דרך הסיינטולוגיה אבדו את כל רכושם ובעולם הגדול, אני לא יודע כמה בישראל, הוגשו גם תביעות משפטיות. ואני יכול לומר לך שהתקציב המשפטי של הסיינטולוגיה בעולם הוא עניין של עשרות מיליונים בשנה.
אריה גולן:  הם גורמים גם נזק נפשי?
אחרי שאבדת את כל רכושך. . . (יש לך נזק נפשי, אריה גולן)
הם גם הציעו בזמנו טיהור גופני שיביא לכך שתהיה לא רק מחוסן נגד שפעת אלא גם נגד קרינה גרעינית.
העניין הוא מאד רציני. אנשים במצוקה. הרעיון הוא פשוט מאד, לתפוס אנשים במצוקה ולנצל אותם. זה בדיוק מה שהם עושים, אנשים שרוצים לצאת מהמצוקה בעזרת כל מיני פתרונות ניסיים, מתלבשים עליהם, הם חותמים על קורס ועוד קורס ועוד קורס.. וההבטחה היא שבקורס הבא אתה תלמד את הסוד והחיים שלך באמת ישתפרו. כי לעלות את ה- IO בחמישים נקודות זה לא מייד בקורס הראשון, כי אתה צריך לקחת מס' קורסים עד שאתה תגיע, אתה עולה בסולם הדרגות שלהם, וככה אנשים משקיעים יותר ויותר כסף.
מי האיש שהמציא את זה?
האיש שהמציא את זה ל.רון האברד. הוא נתן את הדרך שגם אצלו  אי אפשר היה לתפוס אותו באמירת אמת. הוא סיפר על עצמו שהיה גיבור במלחמת העולם השניה, לא היה ולא נברא, שהיה מומחה לפיזיקה, לא היה ולא נברא.
אבל מה, היה לו כשרון בתחום המדע הבדיוני. הוא כתב הרבה מאד ספרי מדע בדיוני, ומה שהוא המציא בסיינטולוגיה, זה בדיוני כמובן, אין לזה קשר למדע.
הוא התחיל את זה כמשהו חילוני, בשלב מסוים החליט שכדאי לקרוא לזה דת, כי אז לא גם לא ישלם מיסים וגם התייחסו לזה ברצינות. זה ל.רון האברד שמת ב- 1986.
מת כעשיר מאד. השאיר מאות מליונים. והעסק הוא פשוט עסק אדיר.
אריה גולן: מי היום עומד בראש העסק?
בית הלחמי: יש מישהו שהשתלט על זה. יש מנהיג אחד ועוד כמה אנשים סביבו שהם השתלטו על העניין. המרכז בלוס אנג'לס. הכסף זורם אליהם.
אריה גולן: אבל העניין הוא חוקי...
בית הלחמי: ברור שזכותו של כל אדם, כמו שיש המרכז לחקר הקבלה, או הרב רנטגן... גם העסק הזה פורח.
 

כל זכויות היוצרים והקניין הרוחני באתר המרכז הישראלי לנפגעי כתות שייכות למרכז הישראלי לנפגעי כתות (להלן "המרכז") או לכותבים וגופי תקשורת אשר נתנו למרכז את הסכמתם לשימוש בחומר. אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי, לשנות, לפרסם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט באמצעי תקשורת אלקטרוני, אופטי, מכני או אחר, להעביר, למכור, להפיץ או לעשות שימוש מסחרי כלשהו, במידע, במאמרים, בסרטים, בקבצים המופיעים באתר או בכל חלק שלהם, אלא באישור מראש ובכתב מאת המרכז.

 


'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' (חל"צ)
רח' בן גוריון 24 (בית ליגב), רמת גן
        טל:
  03-6708811, פקס: 03/6708822       
דוא"ל:
  
s.soskatot@gmail.com
 

[חזור למעלה]        [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]

 

לייבסיטי - בניית אתרים